صنایع چوب کیش

شرکت صنایع چوب کیش

صنایع چوب کیش

شرکت صنایع چوب کیش

شرکت صنایع چوب کیش

  • ۰
  • ۰

نکات کاربردی برای طراحی و چیدمان اتاق خواب
اصول طراحی چیدمان اتاق خواب بر اساس فنگ شویی، بخشی مهم از راهبرد ایجاد ثروت برای ماست زیرا ما حدود یک سوم عمر خود را در آن اتاق سپری میکنیم.

در این اتاق بدنمان استراحت میکند و تجدید قوا میکنیم و همزمان با آن مغز هم رویدادهای روزمره را مروز میکند و البته فرایندهای مختلف ناخودآگاهی که اطلاع زیادی از آنها نداریم را از طریق خواب دیدن تجربه مینماییم.

علاوه بر استفاده از نکات مهم برای طراحی اتاق خواب بر اساس فنگ شویی ، میتوانید از جدول فنگ شویی (باگوا) برای تقویت جنبه های مختلف اتاق خواب خود برای رسیدن به اهداف مهم زندگی تان استفاده کنید.

نکته اول : قسمت بالای تخت خواب (قسمتی که بالای سرمان قرار میگیرد) باید ۳ تا ۵ سانتیمتر از دیوار فاصله داشته باشد ، هدف اصلی از این مساله، جریان آزاد هوا یا انرژی است.

اگر کناره تخت خوابتان هم در کنار دیوار است ، باید فاصله مشابه ۳ تا ۵ سانتیمتر را بین تخت و دیوار قرار دهیم (این اندازه از مقیاس چینی که به قسمتهای یین و یانگ تقسیم شده بدست آمده است).

نکته دوم : قسمت پایین تخت ( قسمتی که پایمان را قرار میدهیم ) هرگز نمیبایست به سمت در باشد ، دلیل این مساله این است که انرژی سایر قسمتهای خانه سبب کم شدن آرامش هنگام خواب میگردد.

نکته سوم : هرگز آینه یا میز آینه دار را (در صورتیکه که در هنگام دراز کشیدن روی تختخواب بتوانید تصویر خود را در آن ببینید) روبروی تخت خواب قرار ندهید اما اگر آینه خیلی بالا قرار گرفته باشد مشکلی ایجاد نمی کند ، میتوانید آینه را به جای دیگری منتقل کنید یا هر شب قبل از خوابیدن آن را با پارچه ای بپوشانید.

نکته چهارم : اگر قطعه ای از مبلمان موجود در اتاق خواب بصورت اریب در گوشه اتاق قرار گرفته باشد ، قسمت گوشه اتاق را با موجودی زنده پر کنید تا از انباشت انرژی مُرده جلوگیری شود.

نکته پنجم : از گیاهان برای نرم کردن گوشه های تیز مبلمانی که مستقیماً روبروی موقعیت خواب شما هستند استفاده کنید.

نکته ششم : اکثر اتاق ها در ساختمانهای مدرن درهای بلندی دارند و لذا جریان انرژی مثبت را خنثی میکنند ، ساده ترین راه برای اصلاح آن عبارات است از :
• اندازه گیری ارتفاع در
• کم کردن ارتفاع ایده آل
یک قطعه چوب با همین ابعاد تهیه کنید و با چسب به قسمت بالای چارچوب متصل کنید و آنرا رنگ کنید تا همرنگ محیط اطرافش شود ، ترکیب حاصل شبیه چارچوب اصلی در خواهد بود.

نکته هفتم : بین انباشتگی بی نظم و جمع و جور انبار کردن میبایست تمایز قایل شویم ، وقتی را برای خلاص شدن از دست چیزهایی که دیگر نیازی به آنها ندارید و مرتب کردن چیزهایی که میبایست نگه دارید اختصاص دهید ، فضایی که چیزها را در آن انبار میکنید را تمیز و منظم نگه دارید.

نکته هشتم : تا جایی که میتوانید فضای فضای زیر تخت خواب تان را تمیز و خالی نگه دارید ، شاید بتوانید چیزهایی که معمولاً در زیر تختخواب نگه میداشتید را در یک کمد دیواری قرار دهید.

نکته نهم : هر سال یکبار کمد دیواری را مرتب کنید ، خیلی جدی از خود بپرسید که ایا نگه داشتن لباسی که حداقل دوازده ماه آن را نپوشیده اید عقلانی است؟ تمام لباسهایی که اضافه هستند را بیرون بریزید و یا به افراد نیازمند بدهید و فضا را برای یک کمد جدید و جذابتر آماده کنید.

نکته دهم : از قرار دادن میز تحریر یا فضای اداری در اتاق خواب خودداری کنید ، اتاق خواب می بایست یک فضای کاملاً شخصی باشد نه فضایی که کار و استراحت را با هم داشته باشد ، اگر یک میز تحریر در گوشه اتاق خواب دارید با استفاده از یک صفحه یا پارتیشن آنرا از فضای اتاق خواب جدا کنید.

نکته یازدهم : با استفاده از جدول فنگ شویی نقاط مختلف اتاق خواب را شناسایی کنید و تابلو تصاویر و یا وسایل تزئینی را با توجه به این جدول قرار دهید ، تصویر قاب گرفته شده که در بردارنده تصویر آب است در قسمت ثروت و تصویر یکی از اعضای خانواده در قسمت روابط میتواند بطرز مناسبی در دکور اتاق خواب قرار گیرد.

نکته دوازدهم : از جلوی در اتاق به اتاق خوابتان نگاه کنید و دقت کنید که اولین حسی که به شما دست میدهد چیست؟ آیا احساس میکنید که اتاق آرامش بخشی برای خواب است؟ آیا راحتی ، امنیت ، فضای کافی و هر حسی که برای ارامش نیاز است را به شما میدهد ؟ اگر اینگونه نیست تغییراتی در آن دهید تا احساس خوبی به شما دست دهد.

  • ۹۵/۰۹/۲۸
  • kishwood company

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی